In his feature film debut, director Louda Ben Salah-Cazanas takes on the classic themes of French New Wave cinema with unaffected charm and an assured touch. He has succeeded in creating a delightful portrait of a modern generation. These are people with and without a migrant background who meander through their everyday lives, caught between earning money and fulfilling their artistic goals, between intimacy and detachment, between nonchalance and despair, all while smoking – naturellement – one cigarette after another.
Born in 1988, he grew up in Lyon, France, where he studied political science. After an internship in the culture section of the “Libération” daily newspaper, he turned to filmmaking. His short film Geneva screened at the Festival du Court Métrage in Clermont-Ferrand. Le monde après nous is his debut feature film.