The Welsh director and screenwriter has won a number of international awards for her short films, including the horror Shortcut which was broadcast on British television and screened at the Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, and Nasty which screened at over 100 festivals around the world. She has also won awards for her music videos. This year, the industry magazine “Variety” named her as a “Director to Watch”.