Born in the former Yugoslavia in 1986, she graduated from the Faculty of Dramatic Arts at the University of Arts in Belgrade with the omnibus film October, which screened at festivals including in Cottbus, Trieste and Sofia. Her short film Transition premiered in Locarno in 2016 and went on to screen at Toronto, Belgrade and Sarajevo, where it won Best Short Film. She has directed five episodes of the successful Serbian television series Morning Changes Everything. Kelti is her debut feature film.