The multi-talented Maria Schrader, winner of a Silver Bear for acting and an accomplished filmmaker, has adapted a story by Emma Braslavsky and infused it with the suggestive forces of cinema. Displaying a deep understanding of acting chemistry, she aptly casts and directs her leading pair, who make an amusingly unnatural, failed match. But what more fertile terrain can there be than to study the frisson between analysis and feeling? After all, poetry can make use of left-brain logic too.