The scene: California, circa 1970. While the nation’s youth practice free love and protest against the establishment and the Vietnam War, a different sort of struggle plays out underground: veterinarian Lauren Grey tracks down fantastical creatures, rescuing them from abuse and providing refuge in her Cryptozoo. Alas, the military is scheming to get its hands on the greatest cryptid of them all, the dream-devouring chimera Baku, to harness its power and destroy the dreams of the burgeoning alternative culture.
In Dash Shaw’s idiosyncratic, transgressive trip, utopic visions of hero and anti-hero are put to the test. Inspired by the psychedelic underground comics of the 1960s, this story situated between lucid dream and horror trip resonates like an echo in our present day.