Alternating between quiet, unobtrusive images and flashbacks, the film delineates how the gendernauts have grown into their identities over the years, developed their careers and started families, and how their energy continues to have an impact today. Their activism has changed over time, but the struggles continue. New perspectives have been added – such as the relationship between humankind and nature in the Anthroprocene epoch – but also the question of how they want to live in old age.