Born in the borderland between El Paso, USA and Ciudad Juárez in northern Mexico in 1989, he began as a photographer documenting the inequalities between these two cities. He came to film via a small arthouse cinema where he worked as a projectionist and barista. Alongside daily screenings of film classics, he had access to a huge film library and an archive of interviews with directors. He began his professional career in the camera department of Roberto Minervini. Dirty Feathers is his debut feature-length documentary.