Damien Odoul shows us the world from Théo’s perspective, in dreamlike surreal compositions. Constantly accompanied by his inner voice, Théo’s thoughts and emotions are brought to life in a dynamic, ever-changing visual language. The protagonist’s connection to nature, to other people, his identity and his desires unfold in a flood of impressions and experiences, and the days alone in the forest become a journey of self-discovery and self-determination.
A film director since 1988, he made his debut feature film, Morasseix, when he was just 24 and has so far directed nine features, nine shorts and four documentaries. His second feature, Deep Breath, won the Cinema of the Present – Special Jury Award and a FIPRESCI Prize at the Venice International Film Festival. His films have met with success at festivals including Cannes, Toronto and Locarno and have won many awards. Since 2004, he has also been a poet. In 2017, he published “Résurrection permanente d’un cinéaste amoureux”, an illustrated art book about his work as a filmmaker.