Behtash Sanaeeha and Maryam Moghaddam masterfully present guilt and atonement, a classic trope of Iranian film, as a cinema of small, precise gestures and spaces. Maryam Moghaddam excels in the role of a Mina caught between loneliness and her struggle for self-determination.
The Iranian filmmaker and producer was born in Shiras. After a degree in civil engineering, he began writing screenplays and directed short films, documentaries, commercials and animated series for television. His debut feature film, Risk of Acid Rain, explored the struggles of the Iranian middle-class and screened at over 30 international festivals. Working with Maryam Moghaddam, he made the documentary The Invincible Diplomacy of Mr Naderi about an eccentric Iranian who wants to reconcile his homeland and the USA. In 2018, he was a member of the jury for the Ingmar Bergman Award in Sweden.
The actor, screenwriter and diretor was born in Tehran, Iran. After graduating from the Performing Arts School in Gothenburg, Sweden, she worked as an actor in various Swedish theatres such as the Göteborgs Stadsteater. She has appeared in Iranian films including Closed Curtain, directed by Jafar Panahi and Kambuzia Partovis, which premiered at the Berlinale and won a Silver Bear. She co-wrote the screenplay for Risk of Acid Rain with Behtash Sanaeeha; the two also co-directed The Invincible Diplomacy of Mr Naderi.