Using appropriated archival film footage layered with personal text, the film takes as its point of departure the old idea that the personal is political – in the sense that collective forgetting is a politically sponsored act. The 1970s – the post-Biafra-war era – were a period of economic boom, marked by a strange mix of optimism, dreams, and ambition on the one hand, and of defeat, disillusionment, and despair on the other. It was also a time of silence, a time of forgetting, a time of migration and exile from memory. Official history had encouraged collective silence, collective forgetting, collective migration from memory.