This is the third part of Ayreen Anastas and Rene Gabri’s attempt to revisit and unwork Anastas’s film initiated in 2007, which sought to translate and put into play Nietzsche’s “Thus Spoke Zarathustra” onto the contemporary Arab World. Rather than merely adapt or restage the ideas from this seminal work, the film instead continues an expanded effort to rethink life and art today through this encounter between gestures, insights, visions, prophecies drawn to this proper name Nietzsche and certain conditions, questions, afflictions attributed to territories demarcated as Arab. The film defies categorization, as it is neither essay nor performance, neither documentary nor fiction; it is instead an attempt at a clearing for something which is refused and refuses a designated place, people, time – yet it is what is most desired.