Born in New York, USA in 1928. He first studied Sociology. In 1948, Klein went to Paris and worked as a painter, photographer and filmmaker. He participated in film projects by Federico Fellini, Pier Paolo Pasolini and Louis Malle, and directed more than 20 of his own documentaries and feature films. His career as a filmmaker was marked early on by his political commitment to the African American population. Klein lives and works in Paris.