Born in Jiangsu, People's Republic of China. After studying Film directing at the Institut national supérieur des arts du spectacle et des techniques de diffusion (INSAS) in Brussels, she completed a master's degree in Film Directing at the Beijing Film Academy. Her feature film debut Ji yi wang zhe wo (2012) was shown at international film festivals.