Laura Huertas Millán, born in 1983 in Bogotá, Columbia, is a French-Colombian filmmaker. In 2017, she completed a PhD between Université PSL and the Sensory Ethnography Lab (Harvard University). Her hybrid films have been awarded and screened at international film festivals and cinemas.