Born in Bolzano, Italy in 1971, she studied photography in Vienna and then worked as a freelance photographer in Rome. She has been collaborating with Rainer Frimmel on photography, theatre and film projects since 1996. Following the documentaries Das ist alles and Babooska, their debut feature La Pivellina premiered at Cannes and screened in the Berlinale Generation. Their second feature, Der Glanz des Tages, won the Silver Leopard at Locarno for Best Actor. Mister Universo was awarded the FIPRESCI Prize at Locarno.