The house is full of people, but Cleo is alone. Her grandmother, aunt and cousins are constantly around, and have been ever since her little sister Erin drowned in the pool, leaving Cleo’s mother withdrawn and unresponsive. Cleo‘s world has become fragmented; a series of brief snapshots – partly crooked, fixated on the smallest details, the colours all but faded away. Again and again, splintered memories cut into a painfully changed present, but so, too, does life: in the closeness with the cousins, their games, a birthday party, Cleo’s first period, and in the garden full of rustling plants. With care, patience and tenderness, the girls and women fill a place of sorrow with life.
Born in Argentina in 1996, she studied film directing at the Universidad del Cine in Buenos Aires. In 2017, she won first prize in a competition for new filmmakers run by the INCAA Argentine Film Institute which included support for her debut film Mamá, mamá, mamá, which she shot with an all-female crew.