Born in Ceuta, Spain. She completed a bachelor's degree in Documentary Cinema at the International Film School of San Antonio de los Baños in Cuba, and a master's degree in Art & Cinema Studies. In 2014 and 2017 Gutiérrez participated at Berlinale Talents. Entre perro y lobo is her second feature-length film.