A l’abordage is more than a breezy comedy of seduction. After a detour into documentary with the delightful L’île au trésor, Guillaume Brac brings to fiction his assiduous gaze into the depth and multiplicity of the human experience. Brac, working with a cast combining non-actors with young theatre-trained actors, has composed scenes of apparent simplicity that are nonetheless imbued with subtle and affecting social commentary. The summer hiatus temporarily reshuffles the deck and, armed solely with their personality and their artful use of language, these young people are given a chance to redefine their roles in friendship, love and society.
Born in Paris, France in 1977, he studied production at La Fémis. His first short film, Le naufragé, was released in a double bill with his mid-length film Un monde sans femmes in cinemas in France, Belgium and Japan. His debut feature, Tonnerre, screened in competition at the Locarno Film Festival while his first feature-length documentary, L’île au trésor, premiered in Karlovy Vary. In 2018, he won the Jean Vigo Award.