The director studied design at the Cégep de Sainte-Foy in Quebec, Canada before completing her professional training in illustration at the École supérieure des arts décoratifs in Strasbourg. She worked for several years as an art director in advertising before co-founding the Ping Pong Ping design studio with her partner, Simon Rivest. Together, they have undertaken numerous projects for clients in the cultural sector. A self-confessed anxiety sufferer, she has explored mental-health issues in several books and has also published a number of books for children.