Rolling through São Paulo on her skateboard, Baghdad wears her hair short, her trousers pulled up high, and her sweater tucked into the waistband. Baghdad is cool; she is a girl who respects whom she wants to respect – everyone else might find wet clumps of toilet paper hurled their way. She lives in a house of strong-willed, emancipated women and spends her days at the skatepark with a group of guys who like to hang around shirtless, playing cards and plucking their chest hair. Just like her protagonist, the director glides and swivels through the film with free, easy confidence and swaggering originality, not shying away from darker issues like violence, sexism and discrimination – yet also celebrating solidarity and resistance.
The director, screenwriter and producer was born in São Paulo, Brazil in 1979. Her most recent feature film Meu nome é Bagdá won the Grand Prix of the International Jury in the Generation 14plus section of the 2020 Berlinale. She has also directed fiction and documentary films for Brazilian television. Her TV series De menor is inspired by her eponymous debut feature film which premiered at San Sebastián and went on to win Best Film at the Rio de Janeiro International Film Festival.