After fighting in the First World War as a sniper, Travis, now a policeman in the vast empty spaces of Northern Australia, loses control of an operation that results in the massacre of an Indigenous tribe. When his superiors insist on burying the truth, Travis leaves in disgust, only to be forced back twelve years later to hunt down Baywara, an Aboriginal warrior whose attacks on new settlers are causing havoc. When Travis, now a bounty hunter, recruits as his tracker the young mission-raised Gutjuk, the only known survivor of the carnage, memories threaten to resurface and turn the white man from hunter into the hunted. Set in the 1930s, High Ground is inspired by true events. A frontier western about colonial violence and misunderstandings that deeply resonates in today’s Australia – and indeed all over the world – the film explores the nature of loyalty and the ability to distinguish freely between right and wrong, in opposition to the dogmas of the age in which you live.