The film uses methods of the documentary to achieve an unobtrusive proximity that makes us feel as if we too are taking a seat among the regulars at the bar, partaking in Michael’s philosophical excesses, listening to Shay’s tearful expressions of love, and experiencing for ourselves the caring familiarity of this place. In the end, when the last customers stagger out of the bar, we’ve grown fond of them all and have to wonder what their next day will be like and what life holds in store for them.