In episodes that are each barely quarter of an hour long, Danish director Amalie Næsby Fick and creator/writer Clara Mendes use intense images and an imposing score to unfold a contemporary love story that is as old as the hills. What if I don’t want what I want but can’t help myself? This six-part short-form series is being broadcast in Denmark during the sixth week of the year, a period traditionally dedicated to the topic of sex education.
Born in Silkeborg, Denmark in 1986, she studied animation at the National Film School of Denmark. Her graduation film, Ztriwer, won the award for best children/youth film at the Copenhagen film festival CPH PIX. She co-directed the feature animation Den utrolige historie om den kæmpestore pære which premiered in the 2018 Generation. Sex is the first series that she has directed.