Born in 1973. She studied Philosophy, Modern German Literature and Sociology, as well as Editing at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. Herpich has been a member of the collective fsk Kino and the distribution company Peripher Filmverleih in Berlin, where she lives and works as a freelance filmmaker and editor.