Full of curiosity and self-confidence, three-year-old Zhana explores her surroundings over the course of several summer days. Making discoveries as she goes and bravely having small adventures, she skips through puddles, gets to know some cats and a dog and freely interprets the games of the older children. Zhana’s own little magic world is on the playgrounds and small peaceful streets and squares of a Bulgarian housing estate where time seems to have stood still. Told intimately through the child's-eye view, this documentary accompanies its bright protagonist through her everyday life and creates a portrait of poetic simplicity.
Born in Plovdiv, Bulgaria in 1981, she is a graduate of the German Film and Television Academy Berlin. Ochite mi sini, rokljata sharena (Blue Eyes and Colorful My Dress) is her second feature-length documentary.