Besides showing a production of the play, Radu Jude also uses archive footage from Romanian TV from the era. This dialectical montage creates an image of a dictatorial surveillance state, drawing on the authorised popular entertainment of the Ceaușescu regime in the process in order to unmask it. Cooking shows alternate with interrogations, transcripts of wiretapped phone calls with recommendations to exercise instead of taking sedatives. This not only shows what amazing finds can be unearthed in archives, but also how such materials can be used today to talk about yesterday with thoughtfulness and insight while avoiding the pitfalls of re-enactment.