After studying film at NYU and directing the short film O não de São Paulo, he worked as a producer on several successful Brazilian and international films before directing his first feature-length documentary A vida privada dos hipopótamos in 2014. He wrote the screenplay for Julia Murat’s feature film Pendular which won the FIPRESCI Award at the 2017 Berlinale. Shine Your Eyes is his first fiction feature film; it was developed at the Cine Qua Non Lab in Mexico.