Born in Bergamo, Italy in 1976. He is a writer, photographer and filmmaker. Following numerous documentary films, he completed his feature film debut Abacuc in 2015. Ferri’s films are screened in national and international film festivals, museums and art galleries. Following Dulcinea (2018) und Pierino (2018), La casa dell'amore concludes his "Trilogy of the Apartment", three films shot entirely within domestic settings.