Born in Belgrade, Yugoslavia (now Republic of Serbia) in 1989. In 2012, he completed his studies in Cinematography. He is currently completing his master’s degree in Art and Media at the Universität der Künste Berlin. In 2015, he participated in the Berlinale Talent Campus. Ivan Marković works as a cinematographer and filmmaker.