Catherine Sullivan, born in 1968 in Los Angeles, USA, is a Chicago-based artist who creates work with ensembles in film and theater. Solo exhibitions, collaborations, performances, and films have been presented at international art institutions, galleries, and film festivals. She is an associate professor in the Department of Visual Arts at the University of Chicago.