Marie Kreutzer’s portrait of the jet-setting Lola reveals that there is sometimes just a thin line separating polar opposites such as order and chaos, rise and fall – even for someone who thrives in a society fixated on achievement.
Born in Graz, Austria in 1977, after studying at the Film Academy Vienna and working on cinema and TV productions, she made several award-winning short films. Her debut feature, Die Vaterlosen, screened and won awards at numerous festivals including in Panorama. It was followed by the feature films Gruber geht and Was hat uns bloß so ruiniert as well as the TV film Die Notlüge, all of which also screened and won awards at festivals. Alongside her work as a director, she has taught at institutions including the Film Academy Vienna and works as a screenwriter and dramaturge.