In the guise of a film noir, replete with a lonely hero who believes in justice, and dynamically shot using a hand-held camera, Lou Ye’s film is a tale of ruthless avarice, corruption, building scandals and brutal social and economic upheavals. A thriller set in present-day China that uses a criminal case to reflect the country’s most recent history.
Born in Shanghai, China in 1965. After studying cartoon production at the Shanghai Art School and graduating in directing 1989 from the Beijing Film Academy, he made experimental short films. In 1993, he directed his debut feature, Weekend Lover, which premiered at the International Film Festival Mannheim-Heidelberg in 1996 where it won the Fassbinder Prize. Alongside television productions and short films, his work includes Suzhou River, Spring Fever, Love and Bruises and Blind Massage, films which have premiered and won awards at various festivals including Cannes, Venice and the Berlinale.