Born in Valencia, Spain in 1983, he studied at the Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) in Barcelona. Alongside his work as an advertising editor, he directs short films including Bus Story which has screened at over one hundred festivals and won several awards. He is currently preparing his feature film debut.