In 2018, the filmmaker and academic completed a PhD at the University of Roehampton in London where she explored subversive film aesthetics within queer and feminist contexts. She is interested in experimental documentary practices as well as gender studies and visual anthropology. Her films 365 Without 377, about the struggles of the LGBT community in India, and Rebel Menopause, about the feminist activist Thérèse Clerc, have screened at numerous festivals and won a number of awards.