Born in Donostia, Spain in 1981, he studied at the Escuela de Cinematografía y del Audiovisual de la Comunidad de Madrid and is a cinematographer, producer and director, primarily of 16mm films. He currently lives in Barcelona but spent the last ten years in Berlin. His films have screened at festivals including Locarno, Toronto and Hong Kong. His feature film Sueñan los androides (Androids Dream) screened in the 2015 Forum. He would love to direct a Batman sequel.