The camera in this film remains at a discrete distance, providing mother and children with the space and time they need to rediscover and reappraise their feelings. These scenes are framed by others depicting school rehearsals of Shakespeare’s ‘Hamlet’, the purchase of a broken bicycle and other loose storylines that all echo each other.