Born in Poland, following his father’s imprisonment as a member of Solidarność, he and his family emigrated to the USA when he was two. He began his career as an editor of unscripted TV, moving up to the position of field and then executive producer. He has produced over 130 hours of programmes for National Geographic, Discovery and Travel Channel, often in remote, dangerous locations. His most memorable projects include spending Christmas interviewing a cannibal in a maximum security prison in Russia. All on a Mardi Gras Day is his first independently produced documentary and his directing debut.