Born in Wuppertal, Germany in 1978, she grew up in Berlin and Paris. After working as a trainee and assistant director at Schauspielhaus Hamburg and Sophiensaele Berlin, she studied German and Philosophy at Freie Universität Berlin. In 2005, she took up a directing degree at the German Film and Television Academy Berlin; in 2012 she participated in the Talent Campus. She has written and directed several short films which have screened at international festivals. In 2014, An der Tür (At the Door) won the Short Tiger Award. Die Einzelteile der Liebe (The Components of Love) is her debut feature film.