In 2015, a death threat from the Taliban saw Afghan director Hassan Fazili and his wife Fatima Hussaini, also a filmmaker, in exactly this situation. Together with their two daughters Nargis (11) and Zahra (6), they flee from their homeland to distant Europe in search of safety. The couple, and their two daughters, use their mobile phones to film their journey, which was to last several years. On the Balkan route, during long and uncertain stays in various refugee camps, they draw strength from documenting their difficult situation. Despite adversities and setbacks, the parents never once lose their humanity. They bear all manner of hardships and hope for a better future for their daughters, who become more and more independent as the long journey progresses.