When the four young orphans first meet, their parents’ bodies are being turned into dust, like fine Parmesan atop a plate of spaghetti Bolognese. The crematorium chimney exhales their ash into the sky, and with it vanishes all that Hikari, Ikuko, Ishi und Takemura have known up till now. But having no parents also means no more school and no more karate or piano lessons. The first level of this new existence centres on salvaging a gaming console, an old electric bass and a charred wok from their former homes. Well, it’s enough to start a band and conquer the world. Anyways, reality is just too stupid to bother wasting tears on. Tragedy, comedy, music, social criticism and teenage angst are all subsumed in this eccentric cinematic tsunami.
Born in Tokyo, Japan in 1984. While working at a major advertising agency, he also directed his own films and music videos. His 2017 short, And So We Put Goldfish in the Pool, which he also wrote, was the first Japanese film to win the Short Film Grand Jury Prize at the Sundance Film Festival. We Are Little Zombies is his debut feature film.