This delicate portrait of Vai’s life journey celebrates the strength of female kinship, of community, and a sense of responsibility for future generations. Interweaving the tender relationships that exist between women of all ages and their intimate ties to nature, the women’s collective behind this film describe a way forward that makes it possible to honour those who came before without becoming trapped in the past. Producer Kerry Warkia participated in the 2018 NATIVe Fellows Programme.
Born in Suva, Fiji, she lived there for the first few years of her life before her family migrated to New Zealand. She has lived in Auckland for 38 years and is best known for her work as a television and theatre actor. Vai is her debut film as a director.