The actress with the chef of the evening and the author - the film is based on her book.
Born in 1980 in Surabaya, Indonesia. His 2005 short film Kara, anak sebatang pohon (Kara, the Daughter of a Tree) was the first Indonesian work to screen in the Directors’ Fortnight at Cannes. In 2009, his short Trip to the Wound screened in Berlinale Shorts. In the same year, his debut feature film, Babi buta yang ingin terbang (Blind Pig Who Wants to Fly), won the FIPRESCI Award at the International Film Festival Rotterdam. His second feature, Kebun Binatang (Postcards from the Zoo), premiered in the 2012 Berlinale Competition. Posesif won him Best Director at the 2017 Festival Film Indonesia.