An old woman leans to the young man with the yellow book sitting next to her and asks, “What are they distributing here?” “Numbers”, he replies. In Berlin’s waiting rooms, where metal and wooden seats are nailed to the ground, people arrive after emerging from the seas. Here they wait.
Kamal Aljafari’s new short film once again collapses time, questioning the meaning of life in a system in which humanity is reduced to a number and the value of one’s future is measured by applications within grey hallways. Step into this black hole, where bones and flesh have become numbers in a queuing system. With surreal humor, this film observes the origins of our being versus the future of how we are defined. What have we become from our point of origin until today’s chaos of bureaucratic mazes? It’s a long way from Amphioxus, we all came from there.