Born in Finland in 1947, this director - who is also a successful cinematographer and screenwriter - shifted her creative focus to documentary filmmaking in the 1990s and began her 'Trilogy of the Sacred and the Satanic', of which Mysterion is the first part. Alongside her documentaries, she has continued making feature films which have screened at festivals and won prizes, including Concrete Night which won six Jussi Awards in 2014. Her work has featured in over 30 retrospectives around the world, she is a member of international juries and also gives masterclasses.