Bait is a black-and-white film shot on hand-processed 16mm. Numerous close-ups of fish, nets, lobsters, wellington boots, knots and catch baskets bring to mind the theory of a montage of attractions. The depiction of the different social strata – one could speak of class relations – is also reminiscent of the tradition of social realism in British cinema. Above all, however, a whole lot of current political relevance is waiting to be discovered beneath the different layers of film historical references contained in the images.
Born in 1976. Since 1997, he has made more than 50 short films. In 2012, he wrote the "Silent Landscape Dancing Grain 13 Film Manifesto", which comprises 13 rules that he follows when making his own films.