A rare record of the German Act-Up (Aids Coalition to Unleash Power) movement. At the closing prayer of the German Bishops’ Conference on 26 September 1991, the Frankfurt action group came together in a spectacular protest to demonstrate against the Catholic Church’s - and in particular Fulda cathedral’s Archbishop Johannes Dyba’s - discrimination of HIV-positive people and AIDS patients. The protest made it onto Germany’s nationwide 8 pm news show, the ‘Tagesschau’, marking the first time that the concerns of AIDS activists had ever been reported on the programme. Jochen Hick recorded the events. This short documentary is a prime example of the filmmaker’s untiring commitment to capturing on film queer activist history for future generations.
Born in Darmstadt, Germany in 1960, he studied film at the University of Fine Arts Hamburg and also in Bologna between 1981 and 1987. He has since worked as a freelance writer, journalist, director and producer of film and television. In 1994, he founded his own production company, Galeria Alaska Productions. Between 2007 and 2010 he was editor-in-chief and deputy director of programming at TIMM TV channel. A number of his films have screened in Panorama, most recently Mein Wunderbares West-Berlin (My Wonderful West Berlin) in 2017.