The encounter with the nervous, rough-edged Ricky Shayne, today 72, survivor of his own star and teen magazine history (the magazine BRAVO alone dedicated two of its celebrity puzzles to him), leads Geene down a variety of paths: including with Shayne’s sons Tarek and Imran, both now the same age as Ricky during his Berlin period and the spitting image of him (at the time).
A serial TV anti-portrait, framed by rehearsals for a gala, the attempt to give one last moment to an aborted career; an architect thinks out loud about photography and theatricality and the possibility of mounting a gala as a ruin, in order to do justice to the figure of Ricky Shayne, to his ruptures and contradictions.
The former pop star and protagonist together with the director and the assistant director.