Born in the south of France in 1987, after studying at the École nationale supérieure des Beaux-Arts in Paris, he turned his attention to photography, which he continues to pursue to this day. In 2016, he made his directorial debut with the documentary essay film Knockdown. Prendre feu is his first fiction film.