Born in Hungary in 1989, she studied animation at the Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME) in Budapest. Her graduation film, A kíváncsiság kora (The Age of Curious), won an award at Annecy in 2013; her first self-produced film, the Hungarian, Czech and Slovakian co-production Superbia, premiered in the Semaine de la Critique at Cannes where it was the sole animated film in the competition.