Ritesh Batra, who caused a sensation with his debut film The Lunchbox, returns to his hometown Mumbai for this bittersweet romance. In atmospheric images that exude a quiet charm, he almost casually depicts how social stratification divides Indian society and creates a sensitive portrait of everyday life in this megacity caught between tradition and progress.